• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çankırı

Valilikler

ŞABANÖZÜ KAYMAKAMLIĞI
ŞABANÖZÜ KAYMAKAMLIĞI
ŞABANÖZÜ KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik Nüfus
  • ŞABANÖZÜ
  • MAHALLİ İDARELER
    Şabanözü Belediye Başkanlığı Köylerimiz
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
8
Ağustos2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • Şabanözü İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Şabanözü İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • Şabanözü İlçesi Köylerine Hizmet Götürme Birliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
    • Nüfus
  • ŞABANÖZÜ
  • MAHALLİ İDARELER
    • Şabanözü Belediye Başkanlığı
    • Köylerimiz
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Şabanözü İlçe Jandarma Komutanlığı
      • Şabanözü İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • Şabanözü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Şabanözü İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Şabanözü Dr. Sami Baran İlçe Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • Şabanözü İlçe Jandarma Komutanlığı
    • Şabanözü İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • Şabanözü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • Şabanözü İlçe Müftülüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
    • İlçe Malmüdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Orman İşletme Şefliği
    • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Şabanözü Dr. Sami Baran İlçe Devlet Hastanesi
  • Kamu Hizmet Standartları

Şabanözü İlçe Tapu Müdürlüğü

L
TAPU MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ:
Türkiye'de modern tapu sicilinin yasal dayanağı, 4 Ekim 1926 tarihli Medeni Kanun olup. 18.12.2001 tarih 24607 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 4721 Sayılı Türk Medeni Kanununa göre işlemlere yön verilmektedir. Tapu Sicili; taşınmaz mal ve üzerindeki hakların durumlarını göstermek üzere Devletin sorumluluğu altında tescil ve açıklık ilkelerine göre tutulan sicildir. Tapu sicilinde, taşınmaz malların yüzölçümü, cinsi, maliki gibi özellikleriyle beraber, irtifak, rehin, şerh, beyanlar hanesinde taşınmaz mala ilişkin hak ve yükümlülükler gösterilmektedir. Tapu müdürlükleri, taşınmaz mallara ilişkin akit ve tescil işlemlerini yapmak, tapu sicilini düzenli ve sağlıklı bir şekilde tutulmasını sağlamakla görevli olup, bu sicillerin tutulmasından doğabilecek bütün zararlardan, Medeni Kanunun 1007 'nci maddesi uyarınca Devlet sorumludur. Tapu müdürlüklerinde işlem yaptırmak isteyenler bizzat veya vekilleri (temsilcileri), varsa vasi, kayyum ve kanuni temsilcileri vasıtasıyla talepte bulunurlar. Mülkiyet ve mülkiyetten gayri ayni haklara müteallik resmi senetler, taşınmaz mal maliki veya bunların vekilleri huzurunda Tapu Müdürlüğünce düzenlenmekte olup, akdi gerektirmeyen işlemlerde ise istem belgesi düzenlenmektedir. Tapu müdürlüğünde yapılan işlemler taşınmaz mallara yönelik olmak üzere 3 yönlüdür. Bunlar;
1- Akit Düzenlenmesi; satış, bağış, ölünceye kadar bakma akdi, taksim, trampa, ipotek, intikal, kat mülkiyeti, kat irtifakı tesisi vb.
2-Tescil işlemleri; cins tashihi, ifraz, tevhit, imar tescilleri vb.
3-Bilgi Verici İşlemler; özellikle mahkeme ve icra daireleri başta olmak üzere diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca talep edilen tapu kayıt suretleri, yazışmalar vs.
Bir yıl içerisinde yaklaşık 3 bin vatandaşımıza hizmet verilmekte olup yapılan müracaatlar, mümkün olan en kısa sürede yerine getirilmektedir. Bu hizmetlerin daha süratli ve etkin bir şekilde yapılmasını sağlamak amacıyla, tapu müdürlüklerinde otomasyon çalışmaları ise devam etmektedir. Bugün Türkiye genelinde tüm kayıtlar bilgisayar ortamına girilmiş olup; otomasyon çalışmaları hızla yaygınlaşmaktadır. Otomasyon çalışmalarındaki amaç sadece sistem birliğini ve bilgi standardını sağlamak değil, Belediyelere, Maliye Bakanlığına, Mahkemelere ve diğer kullanıcılara, istedikleri bilgileri zamanında, tam, doğru ve güncel olarak istendiğinde manyetik ortamlarda sunmaktır. Otomasyon çalışmalarının bir diğer amacı da, iş sahiplerine çağın gereklerine uygun hizmet sunmak ve müdürlüğün işleyişinde %50-60 oranında iş kolaylığı ve verim artışı sağlamaktır. Bilgi çalışmalarındaki temel hedef ise; çok yakın gelecekte kurulması kaçınılmaz olan Bilgi Sisteminin ihtiyaç duyduğu altlık bilgileri oluşturmaktır. Yapılan bu hizmetler karşılığında Hazine'ye büyük oranlarda gelir sağlanmaktadır.
Ülkemizde ilk Tapu Teşkilatı 21 Mayıs 1847 tarihinde Defterhane-i Amire Kalemi adıyla kurulmuş ve Cumhuriyete kadar çeşitli isimler altında görevini sürdürmüştür. Tesis edilen ilk kayıtlar tamamen mülkiyete ve tapu işlemlerine yönelik olmuş ve bu dönemlerde hiçbir harita çalışması, kadastro tesisi ve güncelleştirilmesi konusunda da bir çalışma yapılmamıştır. Cumhuriyetin kurulmasından sonra bağımsız bir tapu teşkilatının oluşturulması konusu; özel bir dal olması, bu hususta özel bir deneyim gerektirmesi ve kapsamının genişliği sebepleriyle önem kazanmıştır. Bunun üzerine 1924 yılında Tapu Umum Müdürlüğü Teşkilatı kurulmuştur. Bu teşkilat bünyesine 1925 yılında 658 sayılı Kanunla kadastro birimi ilave edilmiştir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bugünkü yapısı ve hedefleri 29 Mayıs 1936 tarih ve 2997 sayılı Kanunla belirlenmiş olup Teşkilat, Maliye Bakanlığına bağlanmıştır. Daha sonra, 7 Temmuz 1939 tarihinde Adalet Bakanlığına bağlanmış ve nihayet taşıdığı önem ve bağımsızlığı göz önüne alınarak 10 Ağustos 1951 tarihinde Başbakanlığa bağlanmıştır. Teşkilat, 26 Eylül 1984 yılında çıkarılan 3045 sayılı Kanunla, farklı bir statüye kavuşmuştur. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri hakkında 6083 sayılı Kanun 10 Aralık 2010 tarih 27781 sayılı Resmi Gazetede yaynınlanarak Yürülüğe Girmiş ve Merkez ve Taşra teşkilatı yeniden yapılandırılmıştır. Tapu Sicil Müdürlüğü adı 'Tapu Müdürlüğü' olarak ve Tapu Sicil Müdürü ünvanı 'Tapu Müdürü' olarak değişmiştir. Ana Hizmet Birimleri 5 ve Danışma ve Denetim Birimleri 3 ve Yardımcı Hizmetler Birimleri 3 ve birim birim olarak düzenlenmiş ve Tapu Kadastro Merkez ve Bölge Kurulları Kurulmuş ve Tapu ve Kadastro Uzmanlığı getirilmiş; ayrıca müdürlüklere kendi yetki alanı dışındaki il ve ilçelerde bulunan taşınmazlarla ilgili işlem yapma yetkisi verilmiş ve yurtdışında yaşayan vatandaşlara hizmet vermek üzere Yurt Dışı Birimleri kurulmasının yasal dayanağı getirilmiştir. 08.07.2011 tarihinde de Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlanmıştır.
Müdürlük 24.01.2012 tarihinde TAKBİS (Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi)'ne geçmiştir.
2017 yılı içerisinde, arşiv belgelerini tarayarak TAKBİS (Tapu Arşiv Bilgi Sistemi) projesinin Müdürlükle ilgili kısmını tamamlamak ve T.C Kimlik Numarası bulunamayan tüm gerçek kişilere ulaşarak güncellemeleri tamamlamak
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çankırı Valiliği
  • Resmi Gazete
Cumhuriyet Mahallesi, Çarşı Meydanı, Hükümet Konağı, No:1 Şabanözü-Çankırı
03765181001